ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​របស់​កម្ពុជា​នឹង​រួមចំណែក​ការ​ពង្រឹង​នូវ​ឯករាជ្យ​ភាព​សេដ្ឋកិច្ច

244

​រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​ពង្រីក​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​ជា​លក្ខណៈ​អចិន្ត្រៃយ៍​នឹង​ចូលរួម​ចំណែក​ដល់​ការ​ពង្រឹង​អធិបតេយ្យភាព​ជាតិ និង​ឯករាជ្យ​ភាព​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា ព្រមទាំង​អាច​ឈាន​ទៅ​សម្រេច​បាន​នូវ​ចក្ខុវិស័យ​របស់​កម្ពុជា ដែល​នឹង​ប្រែក្លាយ​កម្ពុជា​ទៅ​ជា​ប្រទេស​មាន​ប្រាក់​ចំណូល​មធ្យម​កម្រិត​ខ្ពស់​នៅ​ឆ្នាំ ២០៣០ និង​ប្រទេស​មាន​ប្រាក់​ចំណូល​ខ្ពស់​នៅ​ឆ្នាំ ២០៥០ ។ នេះ​ជា​ការ​លើក​ឡើង​របស់​មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​កម្ពុជា​កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗនេះ ។

Loading...

លោក​បណ្ឌិត​សភាចា​រ្យ​អូន ព័ន្ធ​មុ​នី្ន​រ័​ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី​និង​ជា​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ក្នុង​ពិធី​បិទ​សន្និបាត​បូក​សរុប​ការងារ​របស់​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ឆ្នាំ ២០១៩​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី រសៀល​ថ្ងៃ​ទី​១៩ ខែធ្នូ​នេះ​ថា កម្ពុជា​ត្រូវ​បង្កើន​ការ​ធ្វើ​សាកល​ភាវូបនីយកម្ម និង​សមាហរណកម្ម​ក្នុង​តំបន់ និង​ពិភពលោក បន្ថែម​ទៀត តាម​រយៈ​ការ​បន្ត​កិច្ចសហការ​ជាមួយ​ក្រសួង ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ​ដើម្បី​ព​ន្លឿ​ន​ការ​ចុះ កិច្ចព្រមព្រៀង​ភាព​ជា​ដៃគូរ​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​តំបន់ ហៅ​កាត់​ថា RCEP នៅ​ក្នុង​ឆ្នា ២០២០​និង​ត្រូវ​ជំរុញ​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​ទ្វេភាគី​កម្ពុជា​-​ចិន និង​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​កម្ពុជា​-​សាធារណរដ្ឋ​កូរ៉េ ដើម្បី​ជំរុញ​ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​ក​កម្ម​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​របស់​ក​កម្ពុជា សំដៅ គាំទ្រ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច ដែល​ជា​គោលដៅ​នៃ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ចតុកោណ​ដំណាក់កាល​ទី​៤ ។

លោក​បាន​បន្ត​ថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​គឺ​មាន​តួនាទី​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្មនេះ ហើយនឹង​មាន​តួនាទី​សំខាន់ ក្នុង​ការ​ជំរុញ​ពាណិជ្ជកម្ម​និង​ទីផ្សារ​ទំនិញ​កម្ពុជា ដូច្នេះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ត្រូវការ​កែទម្រង់​ផ្ទៃក្នុង និង​បន្ត​ជំរុញ​សមាហរណកម្ម​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​ចូល​ក្នុង​តំបន់ និង​ពិភពលោក ត្រូវការ​ធ្វើ​កំណែទម្រង់រដ្ឋបាល​សាធារណៈ និង​គុណភាព​សេវា​សាធារណៈ និង​ត្រូវការ​រៀបចំ​ខ្លួន​សម្រាប់​សេដ្ឋកិច្ច​ឌី​ជី​ថ​ល​និង​ឆ្លើយ​តប​នឹង​បដិវត្តន៍​ឧស្សាហកម្ម​ជំនាន់​ទី​៤ ។ អ្វី​ដែល​សំខាន់​នោះ ក្រសួង​ត្រូវការ រក្សា​បាន​នូវ​សន្តិសុខ​ស្បៀងអាហារ​និង​ស្ថិរភាព​ថ្លៃ​ទំនិញ និង​សេវាកម្ម ដើម្បី​គាំទ្រ​ឧត្តមភាព​ប្រកួតប្រជែង​របស់កម្ពុជា ។

លោក​ប៉ាន សូរ​ស័ក្តិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម បាន​ប្រសាសន៍​ថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បាន​នឹង​កំពុង​ពង្រីក​ទីផ្សារ​ថ្មី​ៗ​ទៅ​កាន់​បណ្តា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​នៅ​អឺរ៉ុប​ខាងកើត និង​ទីផ្សារ​ដែល​នៅ​មាន​សក្តានុពល​នាំ​ចេញ ដូច​ជា​ចិន ជប៉ុន និង​កូរ៉េ តាម​រយៈ​ចរចា​បង្កើត​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​ទ្វេភាគី និង​បញ្ចប់​ការ​ចរចា​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សរីរ​វាង ១៦​ប្រទេស ដែល​ហៅ​កាត់​ថា RCEP ដើម្បី​ឈាន​ទៅ​ចុះហត្ថលេខា​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២០​ខាង​មុខ​នេះ ។

​លោក​បាន​បន្ត​ថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ក៏​បាន​និង​កំពុង​ជំរុញ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​តាម​ដូច​អ្វី​ដែល​ជា​ការ​លើក​ឡើង​របស់​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ផង​ដែរ ។​ហើយ​តាម​រយៈ​ការ​ចូលរួម​អនុវត្ត​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​លើ​ចំណូល​-​ចំណាយ និង​ប្រព័ន្ធ​ព័ត៌មានវិទ្យា​គ្រប់គ្រង​ចំណូល​មិនមែន​សារពើពន្ធ រួម​ជាមួយ​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់​មន្ត្រីរាជការ​គ្រប់​លំដាប់ថ្នាក់ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៩​នេះ បាន​កៀរគរ​ចំណូល​បង់​ចូល​ថវិកាជាតិ ប្រមាណ​ជាង ១០៨​ពាន់​លាន​រៀល​ឬ​ស្មើនឹង​ប្រមាណ ២៧​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក​ផង​ដែរ ។

​គួរ​បញ្ជាក់​ថា ក្នុង​រយៈពេល​ជាង ១​ឆ្នាំ​កន្លង​មកនេះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បាន​ចរចា​បើក​ច្រក​ទីផ្សារ​ពាណិជ្ជកម្ម ដោយ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​, ការ​ពង្រឹងសមត្ថភាព​ផលិត​សម្រាប់​ផ្គត់ផ្គង់​ក្នុងស្រុក និង​នាំ​ចេញ ការ​ធ្វើ​កំណែទម្រង់​សេវា​សាធារណៈ ការ​កសាង​លិខិត​បទដ្ឋាន​គតិ​យុ​ត្ត​នៅ​ក្រោម​វិស័យ​ពាណិជ្ជកម្ម ការ​លើកកម្ពស់​កិច្ច​ការពារ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​សុខមាលភាព​ប្រជាជន ការ​រក្សា​បាន​សន្តិសុខ​ស្បៀង និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ដែល​បាន​រួមចំណែក​យ៉ាង​សំខាន់​ដល់​ការ​រក្សា​កំណើន និង​ការ​អនុវត្ត​អភិបាលកិច្ច​ល្អ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់